Főoldal
Referenciák
Áraink
Kapcsolat
Hasznos cikkek





















Linképítés hatékonyságának a mérése



     Az a tény, hogy a katalógusokba regisztrált, valamint a partneroldalakon elhelyezett linkek hatására növekedett az Ön weboldalának látogatottsága, még nem elégséges. Szükség van egy olyan eszköz alkalmazására is, melynek segítségével megállapíthatja az elvégzett linkmarketing munkálatok hatékonyságát, folyamatosan nyomon követheti a honlapjára érkező látogatók tevékenységét és még időben felfedezheti az esetleges kudarcok okait. Ilyen eszköz a látogatottságmérő szoftver, mely pontos kimutatásokat tud adni Önnek a partneroldalakról egységnyi idő alatt érkező látogatók számáról. Ezen szoftver segítségével könnyen megállapítható azon hivatkozások köre, amelyek nem teljesítenek megfelelően. Igy a jövőben a linkajánlások során Ön kiszűrheti az ilyen gyengén teljesítő weboldal tipusokat és azokra koncentrálhat, amelyek jelenleg is a látogatóinak a zömét adják és ezzel is növelheti a linkmarketing hatékonyságát.
Egy másik előnye a látogatottságmérő szoftverek használatának, hogy a partnerek számára hiteles és részletes látogatottsági adatokat tud bemutatni és ezáltal növelheti a partnerek bizalmát az Ön honlapja iránt.
A szoftver segítségével állandóan figyelemmel követhető az elhelyezett hivatkozások hatékonysága és azonnal megállapítható, ha a látogatószám valamelyik partneroldal esetében visszaesik. Természetesen az okok felkutatása részletesebb elemzést igényel.
Összegzésképpen megállapítható, hogy a weboldal tulajdonos számára elengedhetetlen egy hatékonyság mérésére szolgáló eszköz alkalmazása, ha pozitiv eredményeket szeretne elérni.     



Látogatottságnövelés
        



    Miután elkészítettük a honlapunkat ezzel még korántsem fejeződött be a munka. Honlapunkat meg kell ismertetnünk és népszerűvé kell tennünk az internetezők körében, mivel az elkészített weboldal egyenlőre egy a sok millió közül és ha azt szeretnénk, hogy profitot termeljen számunkra, látogatókra kell szert tennünk. Több módszer is rendelkezésünkre áll a látogatottságnövelés érdekében:
1). Apróhirdetések feladása
Az interneten számos olyan apróhirdetési oldal található, ahol ingyenesen megjelentethetjük weboldalunk reklámszövegét. Ennek a módszernek az előnye, hogy viszonylag rövid idő alatt nagyszámú látogatót eredményez, hátránya viszont, hogy a hirdetéseket folyamatosan újra fel kell adni, ha meg szeretnénk őrizni a látogatószámot. Fontos, hogy az apróhirdetés szövege felkeltse az internetezők, figyelmét mivel csak ebben az esetben fognak rákattintani a hirdetésre.
2). Linkek regisztrálása linkkatalógusokba, linkmegosztókba
Ez az egyik legegyszerűbb és legolcsóbb látogatottságnövelési technika. A linképítéssel már egy korábbi cikkben részletesebben foglalkoztam, lásd: ...
3). Szakmai cikkek megjelentetése online magazinokban
Ez a módszer elsősorban azon weboldal tulajdonosok számára ajánlott, akik egy bizonyos témában szakmai szempontból értékes információkat tesznek közzé honlapjukon. Ebben az esetben ajánlatos felvenni a kapcsolatot online magazinok szerkesztőivel, akik szívesen publikálják az Ön cikkeit. Fontos, hogy a cikkben vagy cikk végén elhelyezzen egy az Ön oldalára mutató linket. Ennek a népszerűsítési technikának egyik lényeges előnye az ingyenesség mellett, hogy a látogatók biztosan abból a célcsoportból kerülnek ki, akiket Ön megcélzott, és ugyanakkor számos állandó olvasóra is szert tesz, akik a későbbiekben ügyfelekké válhatnak.
4). Keresőoptimalizálás
A keresőoptimalizálás során a weboldal tartalmát oly módon kell átalakítani, hogy azt a keresőmotorok relevánsnak ítéljék. Ennek a módszernek a segítségével elérhetjük azt, hogy a megfelelően kiválasztott kulcsszavakra és kifejezésekre optimalizált honlap egy adott témában előnyös helyezést foglaljon el a találati listában, ami rengeteg látogatót generál.
5). Linkmarketing, affiliate marketing
Ennek a módszernek a lényege, hogy Ön olyan partneroldalakkal veszi fel a kapcsolatot, akik elhelyezik saját oldalukon az Ön linkjét, hirdetését. Ebben az esetben Önnek cserébe biztosítania kell valamilyen előnyt a partnerek számára, ami lehet:
    a). viszontlink elhelyezése
    b). hirdetési díj fizetése
    c). jutalék fizetése a vásárlások után.
A linkmarketing módszerének alkalmazása is hozzájárul az új látogatók, potenciális ügyfelek számának növekedéséhez. Viszont érdemes odafigyelni, hogy kivel köt üzletet, mert egy rosszul megválasztott partner akár bevételeinek csökkenését és a látogatók számának visszaesését is okozhatja.
6). Kattintás alapú fizetős hirdetések
Az ilyen tipusú hirdetések a keresőprogramok találati oldalán és a hirdetés témájához szorosan kapcsolódó weboldalakon jelennek meg.


Linkcsere



    A linkcsere a linkmarketing azon fontos és hasznos eleme, melynek segítségével úgy lehet növelni a weboldalnak az ismertségét és népszerűségét, hogy ez egy fillérbe sem kerül. Linkcsere során Ön, mint weboldal tulajdonos, felveszi a kapcsolatot más weboldal üzemeltetőkkel és megkéri őket, hogy helyezzék ki honlapjukra az Ön oldalára mutató linket, cserébe pedig Ön is elhelyez egy viszontlinket. Ezáltal kölcsönösen reklámozzák egymás termékeit, szolgáltatásait és ez hozzájárul az új látogatók, potenciális ügyfelek számának növekedéséhez.
A linkcsere tevékenységet érdemes komolyan venni, mivel az internet világában sem mindegy, hogy milyen partnerrel köt üzletet és mi lesz a partnerkapcsolat hozadéka, hiszen egy rossz linkcsere akár bevételeinek csökkenését és a látogatók számának visszaesését is okozhatja. A linkcsere technikájának alkalmazása során érdemes figyelembe venni az alábbi tényezőket:
1). az Ön weboldalának témájához milyen mértékben illeszkedik a partneroldal témája (ha nagyon eltérő, akkor könnyen előfordulhat, hogy a hivatkozás hiteltelen lesz a látogatók szemében)
2). a partneroldal általános kinézete, felépítésének szerkezete
3). tartalmilag látogatói számára mennyire értékes információkat biztosít
4). a főoldal PageRank értéke
5). az az oldal, ahova az Ön linkje elhelyezésre kerül, mekkorra PR értékkel rendelkezik és milyen mélységben található a főoldalhoz képest
6). a weboldalon fellelhető kimenő linkek száma (ne legyen túl sok).
A linkcsere tevékenység kezdetekor érdemesebb a mennyiséget szem előtt tartani, majd csak ezután a minőséget. Ne a népszerű, nagy látogatottságnak örvendő oldalakat keresse meg a legelején, mert ha esetleg el is helyezik a linkjét, nincs semmi garancia arra, hogy az hosszútávon ott is marad. Az elején inkább kisebb oldalakat keressen meg ajánlatával, akik szivesen befogadják az Ön honlapjára mutató linket. Ezeken a kisebb oldalakon elhelyezkedő linkek is stabil látogatószámot biztosítanak majd weboldala számára. 
A linkcsere-partnereitől kapott viszontlinkek elhelyezése is odafigyelést igényel. A legjobb megoldás a visszamutató linkek elhelyezésére, ha a weboldalán egy saját linkkatalógust hoz létre. Ezáltal megőrzi a már létező oldalai kinézetét és értékét, nem kell az oldalain helyet szorítson a partnerek hivatkozásai számára. Ugyanakkor fontos elérnie azt is, hogy a katalógusa minél értékesebb információkat biztosítson a látogatóknak, minél kevesebb kimenő linket tartalmazzon és magas PR értékű legyen.
A katalógus létrehozásakor törekedjen arra, hogy az akár a főoldalról, akár más oldaláról könnyen elérhető legyen. Ha egy új oldal már létező értékes oldalakról kap ajánlást, akkor ez hozzájárul a saját értékének erősödéséhez.  
Csak a megfelelő alapossággal végzett linkcsere járul hozzá az Ön weboldala látogatottságának növekedéséhez és ezúton a profitjának maximalizálásához.